Een Pokémon RPG forum dat zich volledig richt op Kanto en de eerste generatie Pokémon.
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 [OVERIG] Anime List

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mitsu Hotaka
Mitsu Hotaka
Gymleider

Profiel Vrouw Leeftijd : 27
Aantal berichten : 922
Poképoints : 141
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 22 jaar
Pokémon:
[OVERIG] Anime List Vide
BerichtOnderwerp: [OVERIG] Anime List [OVERIG] Anime List Emptywo sep 18, 2013 4:33 pm

Goed, aangezien er veel mensen zijn die hier anime kijken, maar waarvan we niet echt weten wat men precies heeft gekeken, lijkt het me handig om dit topic te hebben c:
Hier zet je gewoon een lijst neer van anime/manga die je gezien/gelezen hebt, die je wilt lezen of die je gewoon aanraadt aan anderen.

Momenteel mee bezig:
  • Danganronpa (Episode 11 v/d 13)
  • Free! (10 v/d 12)
  • Gintama (8 v/d 201)
  • Hyouka (16 v/d 22)
  • Shingeki no Kyojin (23 v/d 25, maar ik heb de manga helemaal bijgelezen, dus ik heb mezelf in principe gespoild met deze anime)
  • Sket Dance (8 v/d 77)


Afgekeken: (Deze lijst is vrij lang, dus zet ik hem maar even in een spoiler xD
Spoiler:

Echte aanraders:
Ongoing
Danganronpa || Een ongoing anime over een mysterieuze school, waarbij het kleine aantal studenten als opgesloten ratten in de val zitten. Hun enige uitweg? Het vermoorden van een medestudent en ermee weg zien te komen. Het is een ongoing anime van 13 afleveringen, maar inmiddels zijn al 10 afleveringen uitgezonden. Iedere vrijdag is er een nieuwe.
Shingeki no Kyojin/Attack on Titan || Een ongoing anime die zich in een geheel andere tijd en wereld afspeelt. Titans hebben deze wereld geïnfiltreerd en de mensheid in een hoek gedreven. Men bouwden grote muren en vestigden volledige dorpen daarin, beschermd van deze mensetende wezens, maar na honderd jaar in vrede te hebben geleefd, wordt op een dag de muur doorbroken door de Titans. Inmiddels zijn er 23 afleveringen en heb ik gehoord dat dit seizoen uit 25 afleveringen bestaat. Zeker een aanrader voor de mensen die van een spannende anime houden, maar ook voor degene die van sudden plot twists houdt.

Humor
Bamboo Blade || Deze anime/manga gaat over een klein clubje die leden probeert te vinden voor een kendowedstrijd. Het team moet uit vijf meiden bestaan, dus de jacht naar vrouwelijke leden wordt geopend. Hoewel het plot in het begin de wedstrijd centraal heeft staan, eindigt het niet nadat deze is geweest. Je ziet vooruitgang van de meiden in hun vriendschap, techniek en karakter, maar bovenal is deze serie gewoon leuk om te zien door de humor die erin zit.  
Boku wa Tomodachi ga Sukunai (Next) || In deze serie staat vriendschap centraal. Niet om de cliché manier als ‘Oh mijn god, we zijn beste vrienden en ik doe alles voor je!’, maar meer op de ‘Hoe maak je vrienden’ manier. Ook in deze serie zit veel humor, maar er zit ook best wel wat fanservice in. Toch is het zeker een aanrader, want het maakt niet uit hoe vaak ik hem terug moet zien, ik blijf hem geweldig vinden.
K-On!(!) || Eén van mijn favoriete anime, als het al niet mijn favoriet is. K-On zet muziek en humor centraal in twee series en één film (hoewel het gerucht gaat dat er misschien een derde seizoen komt). Het gaat over vijf meiden (in het begin vier) die een muziekclub op hun school oprichten en een band samen vormen. Hun doel? Optreden in één van de meest bekende concertzalen van Japan. Helaas heeft niet iedereen altijd dezelfde motivatie, aangezien ze vaker thee drinken dan hun instrument in handen hebben.
Minami-ke || Het Minami gezin bestaat uit drie zusjes. Eén gaat naar de basisschool, de ander naar het middelbaar en de oudste gaat natuurlijk naar een High school. Hoewel hun karakter verschilt, moeten ze toch onder één dak leven, waardoor nog weleens heibel ontstaat. Ze delen alles, dus ook hun vrienden. Er zit geen enkel plot in deze anime. Enkel pure humor. En dat is wat Minami-ke zo speciaal voor me maakte.

Tear jerkers
Clannad (After Story) || Clannad is één van de weinige anime die me echt met tranen heeft laten zitten. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die zegt dat deze anime een kans verdient, ongeacht wat je kijkt. Beide series hebben een mooi plot, geweldige characters en veel, heel veel character development. Werkelijk alles van deze serie is mooi en zal me altijd bijblijven. Woorden kunnen de anime niet echt uitleggen, je moet het voor jezelf gezien hebben.
Haibane Renmei || Een zeer korte anime, waar iets meer mee gedaan had kunnen worden. Al met al heeft het een mooie setting, een aangrijpend plot en bovenal geweldige personages. Ook deze anime moet je zelf gezien hebben, dus ik zal verder niks van het verhaallijn of iets dergelijks verklappen.
Myself; Yourself || Een zeer korte anime, maar wel een pakkend plot en character development. Wat erin gebeurd, wil ik eigenlijk niet verklappen. Het enige dat ik aan deze anime op te merken had, was de vreemde en plotselinge ending. Oh en Mitsu en Ryota's faceclaims zitten hierin~
Nana || Ugh, deze serie. Het heeft me zoveel laten voelen… De anime speelt zich af in Tokyo, waar twee vrouwen met dezelfde naam elkaar toevallig tegen het lijf lopen. Dingen gebeuren en binnen de kortste keren wonen ze in hetzelfde appartement. Ze worden goede vriendinnen, maar moeten, net als ieder ander mens, de moeilijkheden van het leven doorstaan. Character development vindt plaats, maar de rede dat deze anime mij bij is gebleven, is de verplaatsing in de main characters. Ik kon me zo goed in hen verplaatsen, wat het dan ook net weer wat specialer maakte dan de andere slice of life anime.

Overig
Fairy Tail || Ik heb van alle ‘grote’ anime nu wel genoeg eps gezien om te mogen zeggen dat ik Fairy Tail de beste vindt. Buiten de leuke personages en goede verhaallijnen, heeft het ook nog eens geweldige achtergrondmuziek en goede stemacteurs (hoewel dat in Japan sowieso het geval is). Het plot herhaalt zich ook niet, wat nog wel eens wilt gebeuren bij de andere ‘Big five’ anime. Als je van actie en avontuur houdt, dan is Fairy Tail iets voor jou, maar wat de serie zo bijzonder maakt, is de balans met de rest van de genres. Niet alleen de actie is een groot deel van onze geliefde fairies, maar ook character development, zielige geschiedenissen en hartverwarmende vriendschap. Inmiddels heeft deze anime al 175 episodes, maar is er een pauze ingelast. Geruchten gaan rond dat ze in December weer verdergaan.

Het kan zijn dat ik er een paar vergeten ben harhar
Terug naar boven Ga naar beneden
 

[OVERIG] Anime List

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [ANIME] Pokemon, The Origin

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kanto Experience :: OOC Board :: Wigglytuff Club :: Mediatheek-