Een Pokémon RPG forum dat zich volledig richt op Kanto en de eerste generatie Pokémon.
IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | .

Kettil Falk

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Kettil Falk

Profiel Vrouw Aantal berichten : 15
Poképoints : 8
Reputatie : 0
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 14 Jaar
Pokémon:
Profiel bekijken
BerichtOnderwerp: Kettil Falk di okt 21, 2014 3:55 am

Karakter Kaart

Naam: Kettil Falk
Woonplaats Vermillion City
Uiterlijk: Een korte jongen met een opmerkelijk kapsel; roodharige haar dat diverse kanten opsteekt en vrij rommelig oogt. Verder heeft Kettil donkerrode ogen wiens pupillen vrij klein zijn over het algemeen, maar dat komt vaak door zijn humeur. Qua kledij draagt hij niet opvallende kleren, zoals een warme vest voor in de winter met een sjaal over zijn nek en een zwarte of donkerblauwe spijkerbroek en sportschoenen. In het voorjaar neigt hij eerder groene shirts te dragen en een witte, korte broek dat tot zijn knieën reikt in combinatie met sportschoenen. Buiten de alledaagse kledij draagt hij onder zijn hemd een zwarte band die dicht gaat met klittenband. In de band zitten zakken waar vaak zakmessen en andere wapens in zitten die erin passen. Zijn lichaam is vrij gespierd en zit onder de littekens, waarvan een grote bij zijn voorhoofd zit, net onder zijn korte pony.
Karakter: Kettil is anders dan zijn leeftijdsgenoten. Hij is niet naïef, vriendelijk, onschuldig en máár lichtelijk irritant. Door zijn leefwijze is hij vrij realistisch, kil, serieus, doelgericht en ziet hij niet het nut in om vriendelijk te zijn tegen een medemens indien het niet verplicht is bij een opdracht. Andere mensen zien hij als onnozele burgers of kinderen die niet door hebben wat er echt gaande is in de wereld en maar vredig hun dagen doorkomen. Verder heeft hij een iets andere houding tegenover zijn Pokémon. Hij ziet ze als zijn kameraden die hem helpen om de opdrachten te voldoen en te overleven. Het is wel in hem gedreund dat hij makkelijk zijn kameraden kan verliezen, dus probeert hij elk verlies snel te verwerken en minder gehecht aan ze te raken, maar dat gaat nog steeds met enige moeite. Hij heeft niets anders wat waarde in hem ziet dan zijn Pokémon.
Familie:
Arnold Falk(R.I.P.)/Vader
Sarah Falk(R.I.P.)/Moeder
Trainer/Coördinator/Gymleider/Grunt: Trainer
Pokémon:

Columba
Pidgeotto Lvl. 19
Female

Aanvallen:
•Tackle
•Sand-Attack
•Gust
•Quick-Attack
•Whirlwind
•Facade*

Komodo
Charmander Lvl. 13
Male

Aanvallen:
• Growl
• Scratch
• Ember
• Smokescreen
• Power-Up Punch*
• Dragon Dance*
* = Geleerd door TM/Eggmove

Geschiedenis:
Kettil werd geboren in een ziekenhuis in de drukke, levendige Vermillion in de nacht. Zijn moeder lag al voor een langere tijd in de ziekenhuis, omdat ze wat complicaties had ontwikkeld bij de zwangerschap, maar haar zoon was gezond en op tijd geboren. De baby hield ze tevreden in haar armen, terwijl de vader trots op hen neerkeek. Het ging echter snel bergafwaarts toen de baby een paar dagen oud was; de moeder werd aanzienlijk zwakker door bloedarmoede. Ze moest lang in het ziekenhuis verblijven en de vader nam de zorg over. De vader mocht gelukkig eerder weg van zijn drukke baan als manager bij de belastingdienst om over zijn zoon te ontfermen. Kettil groeide op als een energieke baby die nieuwsgierig was voor alles wat om hem heen bewoog. Een jaar ging voorbij en toen vond een ramp plaats bij de plaatselijke ziekenhuis. Toevallig, net na een incident bij een ziekenhuis in Cerulean City.

In Vermillion City liep echter een zeer vreemd gekleurde Electabuzz die door het dolle was en de zusters, patiënten en de paar aanwezige Pokémon aanviel. Apparaten werden verwoest en sommige patiënten stierven hier direct door en bij andere individuen nam het meer tijd, maar kregen ze hetzelfde lot. Onder hen was helaas de moeder van de jonge Kettil. De Pokémon werd gevangen genomen door een mysterieus figuur die een  bendeleider zou zijn. De politie ging er direct op uit om de dader op te pakken, maar slaagde er wonderbaarlijk niet in en al spoedig stopte ze het door te weinig aanwijzingen. Men vermoedde dat de bende de politie omgekocht had met een enorm bedrag om ze stil te houden. In de tussentijd begon Kettil’s vader zwaar depressief te worden door het enorme verlies van zijn vrouw en begon te zuipen. Hij raakte bijna zijn manager-status kwijt, maar zag op tijd het licht. Het was echter te laat voor zijn inmiddels 4-jarige zoon die op de peuterspeelzaal andermans knuffels jatte en andere kinderen pestte. De jongen had te weinig aandacht thuis te krijgen en wist enkel op slechte wijze aandacht te krijgen. Positief, of niet. Het boeide hem niet. Kettil kwam op de basisschool en was brutaal, koppig en sluw tijdens de lessen en maakte amper vrienden. Zijn vader probeerde hem sociaal vaardiger te krijgen, maar het werkte amper uit en Kettil bleef anti-sociaal. Ondanks dat behaalde hij aangename cijfers ten verrassing van zijn klasgenoten. Zijn klasgenoten begonnen ditmaal de pestkop tegen hem te spelen door hem buiten school als groep aan te vallen, uitschelden of iets naar hem te gooien. Het had enkel een slechter effect op hem, en hij werd gewelddadiger en begon zich te verdedigen qua woorden en daden. Een van de klasgenoten van Kettil bleek zelfs het kind van een werknemer van de belastingdienst te zijn en hij kon zijn status elk moment verliezen door de reputatie van zijn zoon. Hij begon zijn zoon strenger aan te spreken en serieuzer dan van tevoren, maar Kettil wende zich van hem af en wilde niets met hem te maken hebben.

Toen de jongen acht was geworden werd de situatie wat stabieler en wist de jongen eindelijk vrienden te maken al was hij meer sociaalvaardig met Pokémon. Dit gaf de vader hoop. Het was rond de tijd dat hij besloot om Kettil bij sportclubs in te schrijven om zijn energieke zoon bezig te houden. Echter was er op de avond van Kettil’s wedstrijd met de lokale voetbalclub een overval bij zijn vader’s kantoorgebouw en hadden de misdadigers hem gedood. Het was gepleegd door een andere groep criminelen die losgeld hiervoor vraagde en beweerde dat Kanto de leiding moest overnemen over Johto, omdat ze sterker waren en meer macht hadden en ze bedreigde de autoriteiten dat wanneer ze iets zouden doen, ze het gebouw zouden laten opblazen. Het eindigde vredig zover dat kon, maar Kettil had zijn vader die dag verloren en kwam in een pleeggezin terecht. Hij vond het gezin aardig, maar verder vond hij ze niet boeiend.

Het was een dag als ieder ander in een winter toen hij net boodschappen gedaan had bij de lokale supermarkt. Een groep gedaanten renden snel een steeg in en nieuwsgierig volgde hij de groep. Ze leken vanuit de supermarkt te zijn gekomen en moesten dieven zijn, maar hij dacht er amper aan. Op het moment dat hij de steeg in liep werd hij vastgegrepen en vastgehouden door de bende die de Electabuzz van jaren terug gevangen hadden genomen. De groep had niets aan het joch als aas voor wat geld, dus namen ze hem in en gaven hem een Pidgey als zijn hulpje. In de vrij kleine bende had iedereen meerdere Pokémon die ze gebruikten voor nare, ondergrondse klusjes waaraan ze konden verdienen. Hun baas was een beruchte onruststoker in de ondergrondse wereld. Ondanks zijn arrogante gedrag, respecteerde iedereen hem automatisch. Door zijn aansluiting bij de bende besloot hij zijn pleeggezin een leugen te vertellen dat hij naar zijn verre familieleden in Sinnoh zou gaan en eens een brief zou sturen. Daar hield hij zich ook aan met verzonnen verhalen. In het echt waren zijn eerste klusjes simpel, eten stelen bij een supermarkt of iets dergelijks.

Naarmate hij ouder werd, moest hij pittige opdrachten uitvoeren, zoals het stelen van de Pokémon van een Trainer of informatie vergaren. Hij kwam steeds hoger op de ladder met het doel om deze Electabuzz in handen ooit te krijgen en deze met eigen handen kon laten breken. Het was puur om waak. Bij sommige klussen kreeg hij Pokémon, maar die verloor hij spoedig, omdat ze zwak waren. Enkel zijn inmiddels geëvolueerde Pidgeotto bleef aan zijn zij, een jonge Vulpix en een gestolen starter van een professionele breeder. Bij een paar opdrachten had hij zelfs met een ander iemand’s leven ontnomen met zijn eigen handen. Maar verder waren de motieven onbekend in de bende, ieder had zijn eigen redenen en je had er gewoon zelden over. Ook had je in de bende zelden een vaste huisvesting en werd er veel onderling gewisseld en sommige nachten had Kettil buiten, in een bos moeten gaan slapen. Het was een taai leven. Ondanks dat stopte hij met voetbal, maar bleef hij in zijn vrije tijd voetballen. Bij een bepaalde opdracht met een ander individu van een iets hogere status werd hem beloofd de Pokémon te krijgen, maar hij verloor zijn Vulpix hierbij aan een bloeddorstige Arcanine. Olivia, een jonge trainer, en Ralph voegden zich bij het tafereel en raakten betrokken. Door een laatste wanhopige daad, na het horen van Olivia's verwantschap met Mitsu, de gymleider van de stad waar de Electabuzz rond gelopen had, ontvoerde hij haar. Door gebrek aan nieuwe informatie liet hij haar gaan en brandde een klein stukje van de Viridian Forest af.
Like's:

• Sport
  • Actie
  • Vuur

Dislike's:

• Water
  • Rust
  • Mensen

En verder..: ---

Laatst aangepast door Kettil Falk op ma okt 27, 2014 5:22 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Brendon Mayon
Admin

Profiel Vrouw Leeftijd : 25
Aantal berichten : 1811
Poképoints : 142
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Leeftijd: 38
Pokémon:
Profiel bekijken http://pokemondarkdays.actieforum.com/
BerichtOnderwerp: Re: Kettil Falk za okt 25, 2014 7:45 am

Hee Olga, sorry voor de late reactie.

Er zijn twee dingen die me direct opvallen. Ten eerste klopt de leeftijd niet met het aantal credits dat je besteed hebt. Je zal Kettel óf een jaar ouder moeten maken, óf de Pidgeotto weg doen.
Ten tweede vind ik Flare Blitz veel te over powered, ook al is de aanval niet onder controle. Er is gewoon geen mogelijkheid dat een Charmander van dat level de aanval überhaupt kan kennen.

Ten slotte stuiten er een paar dingen in je geschiedenis me wat tegen de borst. Je hebt er duidelijk erg je best op gedaan, maar sommige dingen zijn wat.. té. Het is niet toegestaan om legendarische Pokémon in je KK te verwerken, dus dat van Zapdos zal je moeten weghalen.
Het hele verhaal over de bende is.. wazig. Je doet voorkomen alsof er een andere, redelijk grote organisatie is naar Team Ayumu en dat is niet echt de bedoeling. Het stelen en de geheimzinnige leider komt me ook teveel overeen met TA. Daarnaast is je laatste zin over Olivia en Mitsu echt héél wazig. Snap niet wat je er mee bedoeld.

Dus, er zijn al wat dingen die je meteen aan kan passen. Al je me wat meer duidelijkheid kan geven over deze bende en wat je doel hier precies mee is, kan ik even nadenken over wat ik ermee ga doen.

Pokégear
PokéGear
Pokémon:
Profiel bekijken
BerichtOnderwerp: Re: Kettil Falk za okt 25, 2014 8:55 am

Geeft niet,

Ik maak hem wel een jaar ouder, dat vind ik geen probleem. Ik had echter wel verwacht dat een 13-jarige meer credits had dan een 12-jarige, gezien ik in mijn achterhoofd aannam dat 10-12-jarige weinig credits hadden.
Nu komt mijn gamer in mij op: Ze kunnen het wel 'kennen' als Charmander als Egg-move, maar kunnen het niet uitvoeren. Als het een te groot probleem is verwijder ik het, of voeg ik de aanval weer toe wanneer de Pokémon een Charizard geworden is, als dat beter bevalt?
Dat met Zapdos is geen probleem.
Het was eerlijk gezegd ook wazig, maar ik wilde gewoon hem graag in een slechte, gure groep hebben zitten, die niet op Team Ayumu zou lijken. De verdere overeenkomsten met de TA kan ik trouwens gerust aanpassen, en dat laatste punt... Zie de laatste paar posten met Olivia&Ralph.
Terug naar boven Go down
Brendon Mayon
Admin

Pokégear
PokéGear
Pokémon:
BerichtOnderwerp: Re: Kettil Falk za okt 25, 2014 11:08 am

Kettil Falk schreef:
Ik had echter wel verwacht dat een 13-jarige meer credits had dan een 12-jarige, gezien ik in mijn achterhoofd aannam dat 10-12-jarige weinig credits hadden.
Lieve Olga, het gaat er niet om wat jij verwacht, het gaat om wat er in de regels van dit forum staat Wink

Citaat :
Nu komt mijn gamer in mij op: Ze kunnen het wel 'kennen' als Charmander als Egg-move, maar kunnen het niet uitvoeren.
Drie Egg moves vind ik sowieso een beetje veel, daarnaast moet ik er voor zorgen dat spelers niet te overpowered worden, vandaar mijn beslissing. Hij kan het natuurlijk later wel leren.

Citaat :
Het was eerlijk gezegd ook wazig, maar ik wilde gewoon hem graag in een slechte, gure groep hebben zitten, die niet op Team Ayumu zou lijken. De verdere overeenkomsten met de TA kan ik trouwens gerust aanpassen, en dat laatste punt... Zie de laatste paar posten met Olivia&Ralph.
Tsja, het lijkt er nu wel behoorlijk op. Misschien kan je wat meer benadrukken dat dit een kleine bende is (beetje maffia stijl?). Daarnaast mag je niet van mij als admin verwachten dat ik al jouw topics van al jouw karakters lees. Ik moet in één keer wijs kunnen worden uit jouw geschiedenis. Iets meer uitleg is dus wel gewenst.

Pokégear
PokéGear
Pokémon:
Profiel bekijken
BerichtOnderwerp: Re: Kettil Falk za okt 25, 2014 8:48 pm

Oké, ik wist dus eerlijk gezegd niet of een Pokémon op KE hun Egg-move later konden 'leren' als het ware, vandaar dat ik het er nu bij hebt staan. Ik verwijder anders de laatste twee moves. Dan houd ik het bij Power-Up Punch.

Prima, ik heb er amper problemen mee als het meer een maffiagroep wordt. Zolang het maar ondergrondse illegale zaken uitvoert. Dat begrijp ik, maar toen ik het pesoonlijk uit tikte hield ik er amper rekening mee. Dat onderdeel heb ik nu wel wat meer uitgeschreven om het topic samen te vatten.
Ik zal het zometeen aanpassen, momenteel is het net wat aan de vroege kant voor mij.
Terug naar boven Go down
Brendon Mayon
Admin

Pokégear
PokéGear
Pokémon:
BerichtOnderwerp: Re: Kettil Falk za okt 25, 2014 10:57 pm

Eindelijk die aanval gevonden! Ik zat op serebii echt te zoeken, kon de aanval niet vinden >__< Aangezien het een TM aanval is, mag je hem laten staan Wink Ik heb ook geen problemen met Dragon Dance als Egg move, dus je hoeft eigenlijk alleen Flare Blitz weg te halen Wink

Oh, nu snap ik mijn verwarring. Kettil bestaat dus al in de RPG, maar was eerst een NPC. Get it now (: 1 puntje nog:
Citaat :
Bij een bepaalde opdracht met een ander individu van een iets hogere status werd hem beloofd de Pokémon te krijgen, maar hij verloor zijn Vulpix hierbij.
Waar komt die Vulpix vandaan? xD Want je hebt het er helemaal niet over dat hij een Vulpix heeft/had.

Admin

Pokégear
PokéGear
Pokémon:
BerichtOnderwerp: Re: Kettil Falk za nov 01, 2014 12:47 am

Sorrysorrysorry dat je zo lang hebt moeten wachten! Ik heb het extreem druk gehad.

Perfect aangepast, het verhaal is een stuk duidelijker (: Helemaal goedgekeurd!

Gesponsorde inhoud

Profiel
Pokégear
BerichtOnderwerp: Re: Kettil Falk

Terug naar boven Go down

Kettil Falk

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kanto Experience :: OOC Board :: Summary's :: Trainers-