Een Pokémon RPG forum dat zich volledig richt op Kanto en de eerste generatie Pokémon.
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 Arthur 'Daniël' la Porte

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Arthur la Porte
Arthur la Porte


Profiel Vrouw Aantal berichten : 28
Poképoints : 10
Reputatie : 0
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 13 Years 'ld
Pokémon:
Arthur 'Daniël' la Porte Vide
BerichtOnderwerp: Arthur 'Daniël' la Porte Arthur 'Daniël' la Porte Emptydi maa 06, 2012 9:16 pm

Arthur 'Daniël' la Porte Untitled-3-5

|| ALGEMEEN ||
Volledige naam: Arthur Daniël la Porte
Voornaam: Arthur
Betekenis: Beer, steen [Engels]
Bijnamen: Art, Artie, Daan
Achternaam: La Porte
Geslacht: Mannelijk
Geaardheid: Biseksueel
Leeftijd: 13 Jaar
Geboorteseizoen: Lente
Woonplaats: Pewter City
Ouders: Katherine Isabelle Claudel - la Porte x Alexandre Michelangelo la Porte
Broers/zussen: x
Pokémon: x
Trainer/Coördinator/Gymleider/Grunt: Coördinator
|| SPIEGEL ||
Uiterlijk: Arthur is ietwat aan de kleine kant met zijn 1.52 meter. De meesten zullen ook over hem heen kijken, maar daar is de jongen nu zo erg aan gewend geraakt dat het hem niets meer doet. Heel zijn verschijning is op het eerste gezicht niet zo speciaal. Gewoon een klein, blond jongetje; maar als je eens goed kijkt zie je dat zijn ogen een nogal speciale kleur hebben: paars. Anderen bestempelen zijn oogkleur eerder als blauwig omdat ze niet echt de tijd nemen om er goed naar te kijken, maar ze zijn weldegelijk paars, dezelfde kleur als die van zijn moeder. De jongen heeft een nogal bleke huid, hij heeft niet zoveel pigment en verbrandt daarom dus vrij snel. Hij vermijdt de zon echter niet, gewoon omdat hij dit kleine probleempje vaak vergeet.
Zijn kledingstijl is niet echt bijzonder, behalve dat hij vaak een witte baret draagt. Hij heeft hem van zijn ouders gekregen, als “good luck charm” tijdens zijn reis. Hij is erg op het hoofddeksel gesteld en zal hem ook alleen afzetten als het niet anders kan. Daarom zal je hem ook wel eens prosteren als hij niet met de baret op een gebouw in mag.
Karakter: De jongen is nogal traag van begrip en daarom zullen velen ook de indruk krijgen dat hij niet alles meekrijgt. Hij heeft daarom ook nooit het dialect van zijn ouders geleerd, omdat hij gewoon te traag was. Hij schijnt er zelf echter niet zoveel van de merken, alleen dat mensen nogal snel weg lopen. Middenin een gesprek nog wel. Ergens weet hij ook wel dat hij echt wat sneller connecties moet gaan leggen, maar hij is gewoon bang dat hij het fout opvat. Daarom zal hij meestal ook aarzelend antwoord geven op vragen en lijkt eerder alsof hij zijn antwoord vraagt dan dat hij het echt als antwoord bedoeld.
Ook is hij een beetje verlegen van aard. Zo bloost hij nogal snel bij het ontmoeten van vreemden en vindt hij het moeilijk om een gesprek op gang te houden bij vreemden, maar als hij iemand eenmaal kent kan hij vrij spontaan zijn. Hij heeft er niets tegen om nieuwe mensen te leren kennen, hoe meer zielen hoe meer vreugd; nietwaar?
[Learn more in RPG]
Likes: Lente, bloemen, muziek, open velden en frisse lucht.
Dislikes: Vogel Pokémon, grauwe kleuren, sombere mensen en verdwalen.

|| VERLEDEN ||
Geschiedenis: Een heel speciaal verleden heeft Arthur niet echt gehad, alles was vrij normaal. Zijn ouders hielden van hem en hij leidde het leven van een alledaagse jongen. Hij had echter graag nog een broertje of zusje gehad, maar het had niet zo mogen zijn. Het bleek al snel dat hij uit puur geluk was ontstaan; zijn moeder was niet zo vruchtbaar als ze op het eerste oog zou lijken. Het bleef uiteindelijk maar op de kleine Arthur, maar dat vonden zijn ouders niet erg. De jongen was een voorbeeldig kind en haalde het niet eens in zijn hoofd om tegen zijn ouders in te gaan.
Echter ging er één keer wel iets mis. De kleine jongen was eens afgedwaald van het pad en belandde al snel in het “hoge gras” zoals men dat noemt. Het duurde ook niet lang of hij stuitte op een wilde Pokémon. Een simpele Sparrow, die geen kwaad in de zin had. In het begin dan. De vogel Pokémon was druk bezig met het zoeken naar eten, maar dat wist Arthur niet. Deze beschouwde het als een nieuw vriendje om mee te spelen. Hij irriteerde de Sparrow door zijn prooi weg te jagen, tot de frustratie zo hoog opliep en hij de jongen aanviel. Deze wist heelhuids weg te komen, maar is sindsdien als de dood voor vogel Pokémon.

De jongen plande er eerst eigenlijk niet op om ooit een Pokémon reis te maken. Hij wilde gewoon bij zijn ouders en zijn vriendjes en vriendinnetjes blijven. Deze, zijn vriendjes en vriendennetjes, dachten er jammer genoeg anders over. Zij popelden om eindelijk weg te mogen zodat ze de hele Pokémon wereld konden verkennen. Arthur durfde echter niet in eerste instantie, terugkijkend naar dat beangstigende incident; maar wie zei dat alle Pokémon zo waren? Het waren alleen maar die vervelende vogel Pokémon, de rest was onschuldig. Alsnog stelde hij het zolang als mogelijk uit, tot ook zijn beste vriend wegging. Steeds meer van zijn oude vrienden gingen en nieuwe maken bleek moeilijker dan verwacht. Uiteindelijk kwam de eenzaamheid toch opkijken, tot deze zo erg werd dat hij er niet meer tegen kon.
Zijn ouders hadden het echter al aan hem gemerkt, waren zich er mentaal zelfs al op aan het voorbereiden. Ze konden moeilijk weigeren hem te laten gaan, vooral aangezien al de anderen wel mochten en hij heus wel wat goede argumenten kon verzinnen. Arthur kennende zou hij zelfs zo ver gaan om ouders van zijn vrienden te vragen een goed woordje voor hem te doen, wat het hele reizen betreft. Wel drukten zijn ouders hem op het hart om zoveel mogelijk gevaarlijke situaties te vermijden, waaronder vechten. Maar dit hoorde toch bij het hele Pokémon avontuur? Blijkbaar was er een manier om het een beetje te vermijden. Door een Coördinator te worden, deze hielden zich meer bezig met het maken van een mooie act die hun Pokémon in de spotlichten zette dan dat ze echt vochten. Natuurlijk moest het wel, hij zou ook ooit een eigen Pokémon moeten vangen, maar er is een klein verschil. Zijn ouders waren bang dat het een slechte invloed op hem zou hebben: het vrijwillig uitdagen van mensen. Dat het hem in een jongetje zou veranderen dat té graag zou willen vechten met zijn Pokémon. De jongen had het zelf ook niet zo op vechten en omdat zijn ouders het ook wilden vermijden nam hij maar het besluit om in te stemmen. Hij zou een Coördinator worden.

|| WEETJES ||
* Arthurs angst voor vogel Pokémon is zo erg geworden dat hij al niet eens naar eentje kan kijken, het zweet breekt hem dan al uit en hij duikt meestal ineen als hij er eentje ziet vliegen. Dit geldt voor alle soorten en er zijn dus ook geen uitzonderingen.
* De jongen is pas begonnen aan zijn Pokémon avontuur en heeft daarom nog geen Pokémon. Deze moet hij nog gaan ophalen bij Professor Oak.
* Hij heeft besloten om Coördinator te worden omdat hij het niet zo heeft op vechten met Pokémon en wilt het daarom zoveel mogelijk vermijden. Bovendien vindt hij het veel leuker om leuke trucjes aan Pokémon te leren, dit deed hij ook bij die van zijn ouders, dan ze echt te trainen.


Laatst aangepast door Arthur la Porte op wo maa 07, 2012 7:58 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia Claves
Cynthia Claves
Gymleider

Profiel Vrouw Leeftijd : 33
Aantal berichten : 1019
Poképoints : 193
Reputatie : 18
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 30 jaar
Pokémon:
Arthur 'Daniël' la Porte Vide
BerichtOnderwerp: Re: Arthur 'Daniël' la Porte Arthur 'Daniël' la Porte Emptywo maa 07, 2012 2:00 pm

Allereerst natuurlijk welkom op KE Arthur! Je KK ziet er goed uit, maar toch heb ik een aantal opmerkingen. Zo vraag ik me af waarom je geen gebruik hebt gemaakt van de voorbeeld KK. Niet dat deze opzet niet mooi is, maar je hebt er nu een aantal onnodige informatie instaan zoals de geaardheid van je karakter. Leuk om te weten, daar niet van, maar voor het RPG'en hier van geen enkel belang. Het seizoen waarin je karakter is geboren is ook een beetje overbodig.

Citaat :
Gewoon een klein blond jongetje. Maar als je eens goed kijkt zie je dat zijn ogen een nogal speciale kleur hebben: paars.
Tussen "klein" en "blond" moet een komma en de punt achter "jongentje" hoort een komma te zijn. Je mag een zin trouwens nooit met "maar" beginnen, tenzij het echt niet anders kan. Deze vervolgzin hoort echter nog aan de vorige vast te zitten en dus hoort er een komma te staan Wink

Citaat :
Anderen bestempelen ze eerder als blauwig omdat ze niet
Omdat is een koppelwerkwoord en dus hoort er altijd een komma voor te staan. Verder vind ik "ze" heel raar in deze zin staan. Ik denk dat je daar beter "zijn oogkleur" van kan maken, dat leest net even wat lekkerder.

Citaat :
naar te kijken. Maar ze zijn weldegelijk paars. Dezelfde kleur als die van zijn moeder.
Ook hier moet er een komma voor "maar", net als achter "paars". "weldegelijk" moet los van elkaar.

Citaat :
Zijn kledingstijl is niet echt bijzonder. Behalve dat hij vaak een witte baret draagt.
De punt achter "bijzonder" hoort een komma te zijn, omdat de zin die erop volgt een uitzondering vertelt op het eerder genoemde feit. Het hoort dus nog bij de zin ervoor.

Citaat :
Dus je zult hem nog wel vaak horen protesteren als iemand zegt dat hij er niet mee naar binnen mag.
"Dus" kun je hier beter achter "hem" plaatsen. Als je de zin zo houdt, moet er namelijk een komma voor dus komen te staan, maar daardoor wordt het een veel te lange zin. "Als hij er niet mee naar binnen mag" klinkt heel vreemd. Als je het zo leest betekend het dat hij er niet mee naar binnen mag, zelfs als hij hem in zijn hand heeft. Je kunt beter zeggen dat hij protesteert als hij hem binnen niet op mag hebben.

Citaat :
alsof hij zijn antwoord vraagt dan dat hij het echt als antwoord bedoeld.
Deze zin vind ik een beetje vreemd lopen. Volgens mij moet er nog "eerder" tussen, want de zin in totaal loopt voor geen meter. Verder moet "bedoeld" hier met dt.

Citaat :
op gang te houden bij vreemden. Maar als hij iemand eenmaal kent kan hij vrij spontaan zijn.
Zoals al eerder aangegeven, de punt voor "maar" moet een komma zijn.

Citaat :
[Learn more in RPG]
Geen idee waarom je dit nou in je KK hebt staan, dus ik raad je aan het weg te halen.

Citaat :
openvelden
Dit zijn twee losse woorden. Verder heb je achter zowel je likes als dislikes en meer staan, hier stoor ik mij een beetje aan, maar je mag het van mij laten staan.

Citaat :
Het bleef uiteindelijk maar op de kleine Arthur, maar dat vonden zijn ouders niet erg.
"het bleef uiteindelijk bij de kleine"

Citaat :
voorbeeldig kind, en haalde het niet eens in zijn hoofd om tegen zijn ouders in te gaan.
Voor het woord "en" mag je nooit een komma plaatsen, tenzij het een kleine toevoeging is aan de zin, maar dat is hier niet het geval.

Citaat :
met Pokémon en wilt het daarom zoveel mogelijk vermijden.
De "t" achter "wilt" hoort hier niet te staan. Verder kun je nog beter even "hij" voor "wil" zetten, dat is net wat duidelijker en de zin loopt dan ook wat beter.

Citaat :
veel leuker om leuke trucjes aan Pokémon te leren, dit deed hij ook bij die van zijn ouders, dan ze echt te trainen.
De komma achter "leren" hoort een punt te zijn en "dit" moet dan met een hoofdletter.

Ik wil je trouwens even een compliment geven voor je KK in het algemeen. Je hebt een prettige schrijfstijl Wink

Goed, als je de bovengenoemde dingen even wilt aanpassen, dan is het wel goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arthur la Porte
Arthur la Porte


Profiel Vrouw Aantal berichten : 28
Poképoints : 10
Reputatie : 0
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 13 Years 'ld
Pokémon:
Arthur 'Daniël' la Porte Vide
BerichtOnderwerp: Re: Arthur 'Daniël' la Porte Arthur 'Daniël' la Porte Emptywo maa 07, 2012 4:41 pm

Ten eerste wil ik eventjes zeggen:
Persoonlijk vind ik een geaardheid belangrijker dan likes en dislikes (;
Maar dat is mijn mening daarover.

Verder: ik benadruk de eerste zin waar je een opmerking over had.
Een zin kan weldegelijk met maar beginnen als je deze wilt benadrukken.
Omdat is niet eens een werkwoord, dus hoe kan het dan een koppelwerkwoord zijn?
En er hoeft niet perse een punt voor.
(O, en voor zover ik weet kun je weldegelijk wel aan elkaar schrijven.
Of ja, mijn Word vindt dat.)

[Learn more in RPG]
Staat er heel simpel voor dat ik niet zijn gehele karakter hebt uitgelegd (;
Gewoon omdat ik hier niet echt goed in ben en ook bang ben dat hij misschien anders uit de verf komt.
Dit toont dus aan dit niet exact zijn karakter zou kunnen zijn en deze dus beter leert kennen in de RPG zelf. (Vind je het heel erg als ik het toch laat staan?)

En bij je laatste opmerking: er hoeft helemaal geen punt te staan naar mijn weet. Ik heb in mijn Nederlands les geleerd dat dit gewoon is toegestaan en ik zie het zelf ook regelmatig in boeken die ik lees.

Ik heb het verbeterd, alleen snapte ik niet echt wat je nou precies wilde bij de laatste zin bij uiterlijk. Je was daar een beetje onduidelijk over, in mijn ogen. Vandaar dat ik daar alles maar heb omgegooid.
Hopelijk is het nu wel goed (;

Sorry dat ik misschien zeurderig overkom: maar sommige dingetjes waren gewoon iets te muggenzifterig in mijn ogen ^^'
Terug naar boven Ga naar beneden
Brendon Mayon
Brendon Mayon
Admin

Profiel Vrouw Leeftijd : 31
Aantal berichten : 1811
Poképoints : 142
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 38
Pokémon:
Arthur 'Daniël' la Porte Vide
http://pokemondarkdays.actieforum.com/
BerichtOnderwerp: Re: Arthur 'Daniël' la Porte Arthur 'Daniël' la Porte Emptywo maa 07, 2012 4:54 pm

Beste Arthur,

Als Admin voel ik me toch enigszins geroepen om hier even tussen beide te komen. Ik ben het persoonlijk niet] eens met Lianne's (Cynthia's) opmerking over de opbouw van je KK. Ik vind het juist erg goed dat je hem hebt uitgebreid! De voorbeeld KK is een richtlijn voor de dingen die wij zeker in je kaart willen zien, dit mag je natuurlijk naar gelieven aanvullen.

Over het 'maar' gebeuren moet ik lianne gelijk geven. Dit komt namelijk, omdat je zin nog onderdeel is van de zin ervoor. Daarom moet je de zinnen scheiden met een komma in plaats van met een punt. Het is overigens een voegwoord, geen koppelwerkwoord.

Over de laatste zin. Arthur zit daar wel degelijk goed, omdat 'dit deed hij ook bij die van zijn ouders' een tussenvoegsel in de zin is. Hier hoeft dan ook geen punt te staan.



Voordat ik je kaart goedkeur heb ik nog wel even een opmerking over je geschiedenis. Je verteld prachtig over het voorval waardoor hij bang is geworden voor vogelpokémon, maar wat heeft hem er toch toe gezet om een pokémonreis te maken? Wat vonden zijn ouders hiervan? En wat word zijn eerste Pokémon? Bedenk goed dat je nu nog gebruik kan maken van je credit, als je KK is goedgekeurd kan dit niet meer en ben je onderhevig aan de regels voor het vangen van Pokémon in de RPG.

~ Carla
Terug naar boven Ga naar beneden
Arthur la Porte
Arthur la Porte


Profiel Vrouw Aantal berichten : 28
Poképoints : 10
Reputatie : 0
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 13 Years 'ld
Pokémon:
Arthur 'Daniël' la Porte Vide
BerichtOnderwerp: Re: Arthur 'Daniël' la Porte Arthur 'Daniël' la Porte Emptywo maa 07, 2012 8:00 pm

Zo.
Daar is een reden... Die hopelijk goed is D:
Maar ik wist het niet zo goed.
En waarschijnlijk zit dat stukje weer vol met foutjes, dus kijk maar c:

En ik heb die maar dingetjes veranderd.
Lalala~
Terug naar boven Ga naar beneden
Brendon Mayon
Brendon Mayon
Admin

Profiel Vrouw Leeftijd : 31
Aantal berichten : 1811
Poképoints : 142
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 38
Pokémon:
Arthur 'Daniël' la Porte Vide
http://pokemondarkdays.actieforum.com/
BerichtOnderwerp: Re: Arthur 'Daniël' la Porte Arthur 'Daniël' la Porte Emptywo maa 07, 2012 8:08 pm

Zeer mooi geschreven! Het zou wel prettig zijn als je mij en mijn staff niet zo bot en kortaf zou aanspreken.

Je karakterkaart is goedgekeurd!
Terug naar boven Ga naar beneden

Gesponsorde inhoud


Profiel
Pokégear
Arthur 'Daniël' la Porte Vide
BerichtOnderwerp: Re: Arthur 'Daniël' la Porte Arthur 'Daniël' la Porte Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Arthur 'Daniël' la Porte

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kanto Experience :: OOC Board :: Summary's :: Coördinatoren-