Een Pokémon RPG forum dat zich volledig richt op Kanto en de eerste generatie Pokémon.
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 [HELP] De Contests veranderen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 

Moeten de Contests een thema krijgen?
Ja, want [graag reageren]
[HELP] De Contests veranderen? Vote_lcap0%[HELP] De Contests veranderen? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Nee, want [graag reageren]
[HELP] De Contests veranderen? Vote_lcap86%[HELP] De Contests veranderen? Vote_rcap
 86% [ 6 ]
Misschien, maar.. [graag reageren]
[HELP] De Contests veranderen? Vote_lcap14%[HELP] De Contests veranderen? Vote_rcap
 14% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7
 
Enquête gesloten

AuteurBericht
Brendon Mayon
Brendon Mayon
Admin

Profiel Vrouw Leeftijd : 31
Aantal berichten : 1811
Poképoints : 142
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 38
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
http://pokemondarkdays.actieforum.com/
BerichtOnderwerp: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptydi nov 25, 2014 10:20 am

Laatst had Olga een idee voor de Contests, maar we konden er in de staff geen consensus over krijgen. Daarom wil ik het idee nu graag even voorleggen aan mijn Coördinatoren zelf!

Het idee
Elke contest krijgt een thema: Cool, Though, Beauty, Smart of Cute. Door gepaste aanvallen te gebruiken (dus Cool aanvallen tijdens een Cool contest, etc) verdien je punten. In het spel heeft elke move 1 tot 3 hartjes. Een aanval van 1 of 2 hartjes levert 5 punten op. Een aanval van 3 hartjes levert 10 punten op (info over welk thema en hoeveel hartjes een aanval heeft is op Serebii te vinden).
Je krijgt punten voor de eerste drie gepaste aanvallen die je gebruikt. Een vierde gepaste aanval levert dus geen extra punten op. Geeft je een performance met alleen maar gepaste aanvallen, dan levert dit een bonus op van 5 punten.
Voor de rest zal de performance worden beoordeeld op de 'oude' manier. We zullen echter geen eindcijfer meer geven, maar een optelling van alle punten die je hebt verdient. De beoordeling ziet er als volgt uit:

* Eerste passende move: [Naam aanval] 5 of 10 punten
* Tweede passende move: [Naam aanval] 5 of 10 punten
* Derde passende move: [Naam aanval] 5 of 10 punten
* Thema bonus: 0 of 5 punten

* Originaliteit (inhoud): 5 punten
* Gebruik van combinaties (aanvallen): 5 punten
* Schrijfstijl (hoe het geschreven is): 5 punten
* Verzorging (grammatica en spelling): 5 punten

Hierdoor komt de nadruk dus wat meer op de Pokémon en hun moves te liggen, ipv dat Contests een schrijf wedstrijd worden.

Voordelen:
* Het is eerlijker. De iets minder goede schrijvers kunnen alsnog kans maken door hun aanvallen goed te gebruiken.
* Je kan als Coördinator veel gerichter gaan trainen. Je kan je Charmander bijvoorbeeld opleiden tot Beauty Pokémon of hem juist heel all-round maken.
* Pokémon die je niet meteen in een Contesthal zou plaatsten (zoals een Machop of een Koffing) kunnen nu ook gewoon meedoen!

Nadelen:
* Je zal wat meer research moeten doen over je Pokémon en zijn aanvallen.
* Het bedenken van een performance kan moeilijker worden (omdat je de juiste aanvallen moet/wil gebruiken).

Dus, laat je stem horen! Ben je geen Coördinator, maar heb je wel een duidelijke mening? Ook dan waardeer ik je inbreng!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mitsu Hotaka
Mitsu Hotaka
Gymleider

Profiel Vrouw Leeftijd : 27
Aantal berichten : 922
Poképoints : 141
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 22 jaar
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptydi nov 25, 2014 11:53 am

Mijn stem blijft bij nee. Ik heb mijn mening hier al over gegeven in het overleg, maar ik zal het hier nog even kort neerzetten: Het is teveel nadenkwerk. Sure, het klinkt heel leuk maar de uitvoering ervan vergt heel veel van de Coördinators en dat vragen we dus niet bij de Trainers. Op deze manier is het oneerlijk tussen deze twee takken verdeeld.

Bovendien geef je het argument dat Contests teveel op schrijfwedstrijden lijken. Was het niet ooit de bedoeling van dit forum om men te helpen met hun schrijfstijlen vinden? Om schrijfvaardigheden te verbeteren? Dat idee kreeg ik wel van de huidige manier van Contests.

Mijn laatste argument is meer persoonlijk; ik zou nooit kunnen kiezen welke tak in de Contest ik zou willen doen bij welke pokémon. Al mijn pokémon zouden dan waarschijnlijk all-around zijn en dan loop ik dus het doel van deze nieuwe invoering mis. Al met al stem ik dus voor de oude/huidige manier c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Ralph Edel
Ralph Edel


Profiel Vrouw Leeftijd : 25
Aantal berichten : 102
Poképoints : 39
Reputatie : 2
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 16 jaar
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptydi nov 25, 2014 4:29 pm

Hoewel het op zich een leuk idee is, heb ik toch op "nee" gestemd.
Het heeft dan wel meer overeenkomsten met de games, maar dat is niet perse beter. Volgens mij gaat het geheel van contests dan te lastig worden (sommigen hebben nu al weinig tijd om bij de contest te posten, laat staan wanneer ze ook nog eens research moeten gaan doen). Zeker als een coördinator maar een beperkt aantal Pokémon heeft. Als deze all-round getraind gaan worden, maken ze weinig kans meer als iemand zijn Pokémon specifiek voor bijvoorbeeld Beauty heeft getraind. Bovendien is er maar een klein aantal contests per jaar, dus als een contest gefocust is op Smart en één van de coördinators heeft geen Pokémon die specifiek daarvoor getraind is, heeft deze al helemaal geen kans om nog te winnen. Ik weet dat het niet alleen maar om het winnen draait, maar het is toch wel fijn om te weten dat iedereen een gelijke kans heeft met zijn/haar Pokémon.

Over het schrijven: eigenlijk vind ik het juist wel fijn om daarop beoordeelt te worden. Dan weet ik waar ik bij de volgende posts op moet letten en kan ik mijn schrijfstijl verbeteren. Als je zo langzaamaan een "professionele" coördinator wordt, lijkt me dat dat ook wel waarde heeft.

Nog even een kleine opmerking, ik denk dat het eigenlijk al perfect mogelijk is om een Machop of een Koffing te gebruiken in de contests. Als je creatief bent met het thema en de aanvallen kan daar volgens mij ook wel een leuke show uit komen c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Arya Myani
Arya Myani


Profiel Vrouw Leeftijd : 26
Aantal berichten : 676
Poképoints : 344
Reputatie : 32
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 13 jaar
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptydi nov 25, 2014 8:22 pm

Ik zeg ook nee, want ook ik vind het niet erg dat er een beetje beoordeeld wordt op schrijfstijl. Bovendien krijg je met die speciale thema's misschien minder originele en onverwachte combinaties, omdat het dan net zo veel gaat om welke moves je gebruikt als op welke manier je ze gebruikt, terwijl die manier eigenlijk interessanter is. Bovendien is het inderdaad nogal veel zoekwerk, terwijl de nadruk beter meer op het schrijven en het verzinnen van interessante combinaties kan liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kane Hayashi
Kane Hayashi
Gymleider

Profiel Vrouw Leeftijd : 30
Aantal berichten : 539
Poképoints : 106
Reputatie : 29
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 24
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
http://lacernellarubra.deviantart.com
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptyzo nov 30, 2014 10:53 am

Ik heb op misschien gestemd. Eerst was ik voor, maar ik begrijp de kritiek dat het misschien teveel werk wordt en daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens (hoewel ik het er niet mee eens ben dat het meer werk wordt dan een gymgevecht, want voor een gymgevecht moet je ook research doen en bovendien kost een gymgevecht meer van je tijd omdat je meerdere posts moet schrijven om een badge te kunnen halen).

Anderzijds vind ik dat de focus wel een beetje van het schrijven af mag. Ik bedoel: het is heel fijn dat mensen er wat van leren en dat moet ook zeker zo blijven, maar ik zat gisteren de scores van de laatste contest te kijken en toen vond ik eigenlijk dat het raar is dat er op "verzorging" net zo hard gehamerd wordt als op de andere drie punten, wat ik soms een beetje zeikerig vind, omdat niemand dood gaat aan een paar snelheids- en spellingsfoutjes. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als een dyslectisch iemand mee gaat doen aan de contests, kan die dan nooit winnen? (Begrijp me niet verkeerd: ik vind het goed dat er op spelling gelet wordt, maar het mag van mij een wat minder... eh... percentage? innemen. Bijv. ipv 5 | 5 | 5 | 5 > 7 | 5 | 5 | 3. Maargoed, aan de andere kant kan je er als jury natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet zo snel punten aftrek te geven voor spellingsfoutjes *shrugs* )

Maargoed, dat is iets wat mij nu opvalt, omdat ik nu zelf een coördinator heb en eens serieus ben gaan kijken naar hoe die contests eigenlijk beoordeeld worden. Razz


Long story short: ik ben dus eigenlijk ook tegen het thema-idee.

Nog een argumentje tegen: Je zou dan veel meer contests moeten organiseren om iedereen aan zijn trekken te laten komen, dus dan zou ik zeggen dat 5 verschillende thema's sowieso al te veel is voor dit forum en zijn huidige activiteit. =)
Terug naar boven Ga naar beneden
Brendon Mayon
Brendon Mayon
Admin

Profiel Vrouw Leeftijd : 31
Aantal berichten : 1811
Poképoints : 142
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 38
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
http://pokemondarkdays.actieforum.com/
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptyzo nov 30, 2014 12:47 pm

Bedankt voor al jullie reacties (: Ik snap jullie standpunten en zal dan ook afzien van de thema's. We zullen het wel bij de seizoensthema's houden Wink

Ik vind wel dan Anita een goed punt heeft. Misschien dat we wat meer de nadruk kunnen leggen op creativiteit. Hoe staat de rest hier tegenover?
Terug naar boven Ga naar beneden
Destiny Kashimuro
Destiny Kashimuro


Profiel Vrouw Leeftijd : 33
Aantal berichten : 189
Poképoints : 100
Reputatie : 21
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 24 jaar
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptyzo nov 30, 2014 1:01 pm

Ik denk persoonlijk dat het inderdaad goed is meer nadruk te leggen op de creativiteit. Ja, RPG'en gaat om schrijven, maar als we daar alles vanaf laten hangen, dan heb je inderdaad het punt dat mensen die niet zo sterk met schrijven zijn "altijd zullen verliezen".
Terug naar boven Ga naar beneden
Arya Myani
Arya Myani


Profiel Vrouw Leeftijd : 26
Aantal berichten : 676
Poképoints : 344
Reputatie : 32
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 13 jaar
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptyzo nov 30, 2014 1:09 pm

Dat lijkt mij ook wel goed. Als er echt heel veel spelling/grammaticafouten in een post zitten, kan hij wel lastiger te lezen worden, maar zeker zolang het niet storend is, hoeft er volgens mij niet zo op afgerekend te worden. Eigenlijk lijkt haar idee dat het wel meetelt, maar dat het gewoon iets minder zwaar meegerekend wordt me wel goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ralph Edel
Ralph Edel


Profiel Vrouw Leeftijd : 25
Aantal berichten : 102
Poképoints : 39
Reputatie : 2
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Man
Leeftijd: 16 jaar
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptyzo nov 30, 2014 3:32 pm

Eerlijk gezegd dacht ik dat er al deels nadruk werd gelegd op creativiteit via het onderdeel "Originaliteit (inhoud)", maar volgens mij had ik dat verkeerd geïnterpreteerd sweat
In ieder geval vind ik het wel een goed idee om ook wat nadruk te leggen op de creativiteit. Dat is immers ook een belangrijk aspect bij het schrijven, want al heb je de mooiste schrijfstijl die er is, als er geen creativiteit in het verhaal zit is het ook maar saai om te lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mitsu Hotaka
Mitsu Hotaka
Gymleider

Profiel Vrouw Leeftijd : 27
Aantal berichten : 922
Poképoints : 141
Reputatie : 6
Pokégear
PokéGear
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 22 jaar
Pokémon:
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Emptyma dec 01, 2014 10:41 am

Daar ben ik het ook mee eens. Contests draaien immers om de "schoonheid" van je pokémon en de combinaties, dus creativiteit is gewoon een must.
Terug naar boven Ga naar beneden

Gesponsorde inhoud


Profiel
Pokégear
[HELP] De Contests veranderen? Vide
BerichtOnderwerp: Re: [HELP] De Contests veranderen? [HELP] De Contests veranderen? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

[HELP] De Contests veranderen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Naam veranderen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kanto Experience :: OOC Board :: Bulletin Board :: Helping Hand-